Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
The use of drama as a means of increasing students' engagement in speaking activities
Šmídová, Kristýna ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatu v hodinách anglického jazyka jako prostředku ke zlepšení řečových dovedností. Cílem bylo zjistit, zdali mohou být prvky dramatu nápomocné ke zvýšení aktivity studentů a jejich ochotě mluvit. Hlavním ukazatelem se stala dobrovolná participace žáků v aktivitách zaměřených na mluvení, která poukázala na to, do jaké míry se jinak nezapojující se studenti angažují v činnostech s dramatickými prvky. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je zaměřena na vyučování řečové dovednosti mluvení, sleduje možné důvody toho, proč se někteří studenti zapojují do konverzace menší mírou, a předkládá přehled dostupných doporučení, jak jejich participaci zvýšit. Dále pak sleduje výsledky různých výzkumů soustředících se na stituace, kdy dochází k přerušení toku přirozené komunikace, a na využití dramatu jako motivace k rozmluvení studentů. Praktická část popisuje akční výzkum, který autorka provedla na základě odučených hodin anglického jazyka v 7. třídě soukromé základní školy. Výzkum byl motivován problémy, kterým musela autorka, jejíž žáci se opakovaně nezapojovali do konverzačních cvičení, ve výuce čelit. Jádro výzkumu se sestává z šesti odučených hodin, kdy si studenti v průběhu tří týdnů měli možnost zakusit dramatickou improvizaci. Hodnotícím...
Řečová dovednost mluvení jako kritické místo ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
SCHŮTOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá řečovou dovedností mluvení, jež byla identifikována učiteli jako tzv. kritické místo ve výuce angličtiny na 2. stupni ZŠ v rámci fakultního projektu IPUP KA7 - Inovace přípravy učitelů pro praxi. Klíčovou aktivitou projektu byl akční výzkum, na němž je založena tato diplomová práce. Předmětem zkoumání je hledání příčin, proč je řečová dovednost mluvení problematickým místem ve výuce a jaká jsou možná řešení, která mohou být aplikována v praxi učiteli, již chtějí kvalitně rozvíjet mluvení u žáků ve svých hodinách angličtiny. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou, přičemž v teoretické části je prostor věnován nejprve vymezení tzv. kritických míst, dále je detailně okomentována řečová dovednost mluvení a je zde popsána úroveň toho, co by měl žák na 2. stupni základní školy v rámci mluvení zvládnout. V empirické části je popsána metodologie výzkumu a jsou zde reflektována zjištěná data z akčního výzkumu spolu s poznatky odborníků z teoretické literatury. Výsledkem práce jsou doporučení týkající se výuky mluvení, jež mohou být implementována do praxe.
Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ
Mužíková, Jana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ se zabývá hodnocením ústního projevu žáka v anglickém jazyce těsně před vypuknutím pandemie Covid-19. Případová studie si klade za cíl detailně popsat hodnoticí praktiky tří učitelek anglického jazyka na české obchodní akademii optikou formativního hodnocení. Teoretická část definuje formativní hodnocení jako zpětnou vazbu, která přináší žákovi cennou informaci k jeho znalostem a dovednostem v procesu učení, kdy je stále možné výkon či dovednost zlepšovat. Zabývá se různými formativními strategiemi v kontextu současného komunikačního přístupu k výuce anglickému jazyku, specificky řečové dovednosti mluvení. Empirická část je postavena na analýze kvalitativních dat, která byla sbírána v několika fázích: nejprve proběhla analýza dokumentace školy s cílem pochopit ukotvené hodnoticí procesy, dále následovaly polostrukturované rozhovory se třemi učitelkami a ředitelkou školy, žákovské ohniskové skupiny a tři rozhovory se žáky, které objasnily pohledy žáků na jejich hodnocení. Hlavním zdrojem analýzy hodnocení ústního projevu žáků byly pořízené videozáznamy z výuky tří učitelek anglického jazyka a zahloubené rozhovory s učitelkami, které po zhlédnutí videozáznamů reflektovaly své hodnoticí postupy. Výsledky práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.